Deprecated: Optional parameter $post_types declared before required parameter $location is implicitly treated as a required parameter in /www/webvol23/jx/jkbzfu99uukl8gw/cibelmarketing.se/public_html/wp-content/plugins/monarch/monarch.php on line 3783
Leadskampanjer Linkedin | Cibel Marketing

Generera B2B-leads
med Linkedin Ads

 

LINKEDIN ADS KAMPANJHANTERING

Strategi, implementering, optimering och uppföljning.

VAFÖR ANVÄNDA LINKEDIN ADS?

Kvalificerade leads

Nyckeln till effektivare försäljning är att säljande personal spenderar mer tid på leads som är bättre kvalificerade, och mindre tid på de leads som är mindre benägna att bli kunder. Inled med att kvalificera leads utifrån hur köpredo de är samt om de passar er beskrivning av en idealkund.

FÖRDELAR

  • Uppdaterad information tack vare eget intresse. 
  • Välutvecklade verktyg av målgrupp. 
  • Mottagarna är i sin yrekesroll.
  • Inga grindvakter.
  • Större benägenhet att hantera större affärer än andra sociala media.

NACKDELAR

  • Högre klickkostnad.
  • Ingen schemaläggning av annonsering.
  • Igen skillnad för mobilvisning eller läsplatta..

Linkedin Ads är en effektiv kanal för generera B2B leads för kunder med livstidsvärde om 150K+. Men också för företag inom rekrytering och utbildning.

KAMPANJKOMPONENTER

MÅLGRUPP

Målgruppen är din kampanjparameter i Linkedin Ads manager. Använd en kampanj per målgrupp.

LANDNINGSSIDA MED ERBJUDANDE

Inkludera kvalificeringsfrågor i ditt formulär. Mer om grunderna i konverteringsopimtering kan du läsa här.

ANNONS MED CTA

Annonsen behöver linjera i text och form med landningssida. Beskriv erbjudandet och använd med fördel UTM-parametrar i länken.

LINKEDIN ADS KAMPANJHANTERING

Strategi, implementering, optimering och uppföljning.

”Vi behövde fylla på vår säljtratt och testade en leads-kampanj med Linkedin Ads. Efter en dryg månad hade över hundra nya leads varav cirka hälften var högintressanta för säljarna att bearbeta.

IT-företag, Malmö

 

ANNONSFORMAT

LINKEDIN TEXT ADS

  • Linkedins äldsta annonsformat.
  • Låg kostnad.
  • Format 50 x 50 pixels
  • 25 tecken för rubrik, 75 tecken för text.
  • Endast desktop.
  • Ser ut och uppfattas som annons vilket ofta leder till annonsblindhet. CTR om 0,03% är bra. 

LINKEDIN SPONSORED CONTENT

  • Syns i Linkedins nyhetsflöde.
  • 80% mobila användare.
  • Format 1200 x 627 pixels
  • 128 tecken intro, 38 tecken för titel.
  • CTR om 0,4% är bra.
  • Stödjer video och slideshow.

LINKEDIN SPONSORED INMAIL

  • Kostnad per skickat brev.
  • Skickas från en anställds profil.
  • Öppningsgrad runt 50%, CTR om 0,4% är bra.
  • Bör formuleras som en personlig inbjudan.

LINKEDIN LEAD GEN FORM ADS

  • Kan användas med Sponsored Content och Linkedin Inmail.
  • Inget behov av egen landningssida.
  • Högre konvertering.
  • Krångligare att arbete med och sämre möjligheter spårning. 
  • Ingen retarget.
  • Standardiserad koppling till bl a Sales Force, Marketo eller via Zapier.

PARAMETRAR MÅLGRUPP

INDIVIDNIVÅ

Titles

Groups (+Seniority)

Job Function + Seniority

Skills + Seniority

FÖRETAGSNIVÅ

Company Name

Company Size

Company Industry

VAL AV ERBJUDANDE

LINKEDIN ADS KAMPANJHANTERING

Strategi, implementering, optimering och uppföljning.