Varför Hubspot?
Hubspot erbjuder ett gratis CRM-system för hantering av kunder och leads, men systemet erbjuder så mycket mer – det är ett komplett stöd för att utveckla och driva din inbound marketing process.
Du kanske har hört termen Inbound Marketing – men vad är det exakt? Inbound är ett ramverk, av processer och best practices, för att skapa långsiktigt tillväxt för företag. Inbound ger en övergripande strategi för era aktiviteter inom content marketing, marketing automation, sociala medier och personlig försäljning. Inbound bygger på att attrahera, engagera och utbilda människor i deras beslutsprocess. Genom att hjälpa potentiella kunder bygger vi förtroende och varumärke, och vår egen affär.
Hubspot blir därmed ett verktyg att driva, utveckla och följa hela kundresan, från besökare på hemsida till trogen kund. Nyfiken på att utvärdera om Hubspot passar er verksamhet? Boka en anpassad demo.
Hubspot stödjer hela kundresan.
Starta där ni ser störst behov.
Marknadsföring
Skapa kvalificerade leads
Skapa content, attrahera potentiella kunder och engagera och utbilda dem tills de är kvalificerade och köpredo.
Försäljning
Förvandla leads till kunder
Engagera potentiella köpare, visa värdet av ditt erbjudande och generera avslut på offerter och erbjudanden.
Service
Konvertera kunder till marknadsförare
Hjälp kunder använda dina tjänster och produkter, lös problem och bidra till deras framgång för att för generera mouth-to-mouth marketing och referenser.
Köpresan är en cyklisk process.
Inte en enkelriktig väg
Traditionellt har säljtratten (eller funnel) illustrerats med en rak process, från besökare till kund. Men faktum är att kundresor är mer av en cyklisk process, där nya möjligheter till att hjälpa kunder lösa problem kontinulerligt uppstår och därmed möjligheter till merförsäljning. Hubspot rekommenderar därför ett förhållningssätt som lyfter fram denna modell.
Starta kostnadsfritt med CRM, inkl en timmes introduktion.*
*Värde 2900 SEK, exkl moms. Gäller endast en gång per företags URL samt förutsätter att ni ej är registrerade med Hubspot sedan tidigare.
Har du en hemsida med WordPress idag?
Hubspot CRM kan enkelt kopplas ihop med hemsidan för att spåra aktivitet och samla in svar från formulär.
Hubspot är en komplett plattform. Skapad för att få företag att växa.
Ett CRM-system att växa med
En svit av appar som hjälper er skapa tillväxt genom att integrera data, verktyg och processer över avdelningsgränser. Hubspot CRM erbjuder bland annat:
- Kontaktregister
- Företagsregister
- Formulär
- Spårning av kontakters aktivitet
- Dokumenthantering
- Rapporter
- Lice chat
- Chatbot
- Påminnelser
- Ärendehantering
- Deal management
Hubpost Marketing Hub
Inbound marketing-system som stödjer processen att attrahera, engagera och utveckla besökare till säljkvalificerade leads. Inkluderar bland annat funktioner för:
- Företagsblogg
- Content-strategi
- Landningssidor
- Social Media, organiska och annonser
- Sökordsoptimering
- Epost-marknadsföring
- Marketing Automation
- CTA
- Video
- Lice chat
- Hemsides formulär
- Konvterings-botar
- A/B-testning
- Anpassat innehåll
- Rapportering
Hubspot Sales Hub
En kraftfull uppsättning appar som ger dig djupare insikter om dina kunder, automatiserar rutinuppgifter och hjälper dig att göra fler avslut.
- Spårning av epost
- Koppling till Gmail och Outlook
- Automatisering av påminnelser
- Epostsekvenser
- Förenklad mötesbokning
- Påminnelser och aktiviteter
- 1:1 Video
- Live chat
- Pipeline Management
- Prognos och uppföljning
Hubspot CMS Hub
Snabb och säker lösning för er hemsida. Flexibel nog för marknadsförare och tillräckligt kraftfull för utvecklare.
- Bygg sidor enkelt och snabbt med grafisk editor och färdiga mallar.
- Sökordsoptimerad med inbyggda rekommendationer
- Chat, formulär och botar.
- Uppföljning och rapportering.
- Smart innehåll och testning.
- Dynamiskt innhåll med Hubspot DB.
- Lokal utvecklingsmiljö.
- Omfattade utbud av utbildningar.
- Standard SSL cert.
- Övervakning av performance.
- 24/7 Säkerhetsövervakning.
Så säkerställer vi att ni lyckas med Hubspot.
Nedan är ett exempel på onboarding-projekt för Hubspot Marketing Hub och Sales Hub.
Introduktion
- Introduktion Inbound, videosamtal 20-30 min.
- Brief – utvärdering nuläge, videosamtal ca 60-90 min
- Demo och förslag på strategisk och taktisk plan, 6-12 mån
- Sign off
Vecka 1
- Uppstarts workshop med teamet. Intro till inbound, mål, förslag på material, verktyg, lead definitioner samt orgnisation).
- Uppstart av systmet inleds.
- Vi fastställer content-strategi.
Vecka 2
- Keyword Research
- Intervjuer
- Genomgång av befintligt material för ev återanvänding och ompaketering.
- CRM utbildning med säljande personal.
- Fortsatt anpassning av systemet.
Vecka 3
- Intervjuer och reserach.
- Content-produktion inleds med skribenter.
- Utbildning i Marketing Hub.
- Anpassning av system sluförs.
Vecka 4
- Färdigställ landningssidor, formulär samt epostmallar.
- Identifera quick wins.
Vecka 5
- Fortsatt utbildning i Marketing Hub
- Lead scoring.
- Marketing automation.
- Planera aktiviteter för första kampanjen.
- Korrektur bloggposter.
Vecka 6
- Färdigställ första kampanjen.
- Fastställ publiceringskalender.
Vecka 8
Vi går LIVE!
Boka en anpassad demo av Hubpost
Låt oss visa er hur Hubspot skulle hjälpa er utifrån era utmaningar och behov. Ange gärna de främsta skälen till att ni intresserade av Hubspot. Vi återkommer inom kort med förslag på datum. Genomgången tar ca 45 min och kan genomföras digitalt.